lørdag 28. juni 2014

Sommersett i Rasmillas yndlingsgarn!

Har lest mye bra om Rasmillas yndlingsgarn på ulike blogger, samt sett at Lene Holme Samsøe bruker dette garnet på Bellajakken i Babystrikk på pinne 3 i en nydelig farge kallet Hindbær. Jeg bestilte 3 nøster Hindbær og 3 nøster lys blå fra Danmark. Gleden var stor når jeg et par-tre dager etterpå åpnet pakken med dette nydelige garnet! Skikkelige gladfarger!

Da var det bare å sette i gang med sommerstrikk i sola! 


Garnet er superlett og mykt, og dette sommersettet veier bare 50 gram tilsammen!






Kortbuksa er fra Den store guttestrikkeboka, og toppen fra Lene Holme Samsøe i Sandnes Garn sitt hefte nr 1408. Kjekt med litt ulike mønstre og teknikker, og denne var kjempemorsom å strikke.

Til slutt en liten gladnyhet for alle som velger strikketøy framfor joggesko, blod, slit og svette:

I morgen går startskuddet til den nesten 3 uker lange bilferien til Italia, og jeg har hamstret masse garn og oppskrifter til turen! Ha en super sommer alle sammen!

13 kommentarer:

  1. Veldig fint sett! Den toppen har jeg også sett meg ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar! Ja, toppen er veldig enkel og fin, og gjort i en fei:)

      Slett
  2. Herlig sommerbekledning! Og kjekt med plagg som er strikket i en fei :) Yndlingsgarnet har overtatt som sommerfavoritt her i huset framfor Nøstebarns silkeull som jeg brukte mye tidligere. Silkeulla er nydelig og har masse gode egenskaper, men jeg synes Yndlingsgarnet holder bedre i bruk uten nupping.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Greit å vite at garnet holder seg godt etter vask også!

      Slett
  3. Rasmillas yndlingsgarn har ikke jeg prøvd heller, men det ser veldig fint ut!:)
    Nydelig sett du har strikket, sikkert superdeilig på ettersom det er så lett. Skikkelige sommerfarger:)

    SvarSlett
  4. Takk! Det virker veldig godt og mykt ja!

    SvarSlett
  5. For et herlig sett! Nydelige farger! Nå må jeg snart prøve dette garnet jeg også. God tur til Italia, nyt ferien!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Nå er vi hjemme igjen etter en innholdsrik og fantastisk tur!

      Slett
  6. Å, for et skjønt sett! Herlige farger :) Helt enig med deg angående det garnet - mykt og lett!

    Håper dere nyter ferien! Blir morsomt å se hva du har strikket på turen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har fått strikket mye på turen, mangler bare siste finish:)

      Slett
  7. Så fint sett! Jeg har også oppskrift på den toppen så kanskje jeg må hive den på strikkelista mi :)

    SvarSlett
  8. Nydelig sett! Takk for tips om gar, har tenkt på å prøve det :)

    SvarSlett
  9. så flott det var! Jeg så at du var innom og tittet hos meg, håper du likte det! Ha en herlig weekend! :-)

    SvarSlett

Koselig om du legg igjen ein kommentar!